• İzmir Haberleri
  • Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri
Anasayfa
  • Gündem
  • Ekonomi
  • Siyaset
  • Sağlık
  • Magazin
  • Spor
  • Kültür-Sanat
  • Bilim ve Teknoloji
  • Dünya Eğitim Yerel Asayiş Genel Çevre
  • Ara
SON DAKİKA:
22:29
Yangınlar turizm sektörünü olumsuz etkiliyor
19:30
Yaz Spor Okulları’nda ikinci dönem kayıtları başlıyor
18:44
Yumurta krizi derinleşiyor
14:57
"Esnafımız 15 Temmuz gecesinde milletimizin yanındaydı"
14:11
Tire'de çocuklara spor dolu bir yaz
13:52
Seferihisar’da hayat var
13:39
Batı Anadolu Şirketler Topluluğu’na çifte ödül
13:31
Bayraklı'da asfaltlama seferberliği
13:15
Karşıyaka’da spor, dostluk ve eğlence bir arada!
12:14
Buca Kent Belleği Sergisi kapılarını açmaya hazırlanıyor
11:25
Işınsu Kestelli'den 15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü Mesajı
11:09
Çocuklara yaz kampı hediyesi
11:04
Metruk yapılara geçit yok
10:42
İAOSB’den yangın seferberliği
Video Galeri Foto Galeri Yazarlar Üye Paneli
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
  1. Haberler
  2. Bilim ve Teknoloji
  3. Delphi Technologies, elektrikli araçlar satış sonrası pazarına dikkat çekiyor!
Bilim ve Teknoloji
Yayınlanma: 20 Şubat 2021 - 22:33

Delphi Technologies, elektrikli araçlar satış sonrası pazarına dikkat çekiyor!

BorgWarner çatısı altında bulunan ve otomotiv ekipman üreticileri için geleceğe yönelik çözümler geliştiren Delphi Technologies, elektrikli araçlar konusundaki geleceğin fırsatlarını satış sonrası dünyasına sunmaya devam ediyor. Dünya çapındaki elektrikli araç filosunun 2030 yılında 245 milyon adede ulaşmasının olası olduğunu belirten şirket, bu araçların kullanım süresine bağlı olarak artacak olan bakım ve onarım gereksinimlerine dikkat çekiyor. Bu kapsamda Delphi Technologies, başta batarya ve fren olmak üzere elektrikli araçların bakım-onarımlarında tehlike arz eden ve dikkat edilmesi gereken hususları sıraladı. Yaptığı bilgilendirmelerle satış sonrası sektörünü aydınlatmayı sürdüren Delphi Technologies, sunduğu eğitimlerle de servislerin elektrikli araçlar bakımı konusunda yetkinlik kazanmalarını hedefliyor.

Bilim ve Teknoloji
20 Şubat 2021 - 22:33
Yorumlar
Dinle
Yazdır
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
Delphi Technologies, elektrikli araçlar satış sonrası pazarına dikkat çekiyor!

Temiz ve verimli araç teknolojisi çözümlerinde dünya lideri BorgWarner çatısı altında bulunan ve dünyanın önde gelen araç üreticileri için satış sonrası çözümleri sunan Delphi Technologies, elektrikli araçlar dünyasındaki fırsatları göstermeyi sürdürüyor. Hem bilgilendirme çalışmaları hem de satış sonrası sektörüne verdiği eğitimlerle bu alandaki öncü rolü üstlenen Delphi Technologies, elektrikli araçların kullanım süresine bağlı olarak artacak olan bakım ve onarım gereksinimlerine de dikkat çekiyor. Bu gereksinimlerden doğacak fırsatlardan, güvenli çalışma için gerekli ekipmana ve bilgi-birikimine yatırım yapan servislerin yararlanabileceğini vurgulayan şirket, elektrikli araç satışlarının ve gelecek öngörülerinin bu konudaki belirleyiciliğine de dikkat çekiyor.   


Elektrikli araç pazarını büyümesi katlanarak sürecek

Delphi Technologies’ten yapılan bilgilendirmeye göre; 2018 yılında yüzde 65 artan küresel elektrikli araç satışlarının 2019 yılında yüzde 9 gerilediği, fakat 2020 ile birlikte küresel salgının yarattığı hassasiyetlerin de etkisiyle, tekrar büyüme eğilimine girdiği görülüyor. Analiz ve danışmanlık şirketi Wood Mackenzie’nin çalışmaları ise otomotiv endüstrisi içerisinde elektrikli bir araca sahip olmanın içten yanmalı motorlu araca göre, daha şimdiden ekonomik olarak uygunluğuna işaret ediyor. Bu kapsamda batarya fiyatlarının tahmin edilenin altında ilerlemesine bağlı olarak, sektörün 2024 yılından önce 100 USD/KWh seviyesine ulaşacağı öngörülüyor. Avrupa’ya bakıldığında devlet teşviklerinin etkisiyle elektrikli araç pazarı yüzde 25 artarken, Çin’de satın alma vergisine muafiyet uygulanarak satışların canlanması hedefleniyor. ABD’de ise Kaliforniya eyaletinde 2035 yılına kadar yeni benzinli ve dizel motorlu binek otomobillerin satışına getirilen yasağın, diğer eyaletlere de örnek oluşturması bekleniyor. Araç üreticilerinin 2022 yılına kadar tahmini 450 yeni modeli daha sunmayı planladığı ifade edilirken, önümüzdeki 10 yıl içerisinde ise elektrikli araçlara olan talebin güçlenmesi sonucu ürün çeşitliliğinin daha da artması bekleniyor. Uluslararası Enerji Ajansı'nın çalışmalarına göre ise, dünya çapındaki elektrikli araç filosunun 2030 yılında 245 milyon adede, yani bugünün 30 katından fazlasına ulaşacağı öngörülüyor. 



Kullanılmış hibrit ve elektrikli araçların bakım ihtiyaçları artıyor! 

Delphi Technologies; yoğun olarak ortalama 20 yılın altındaki geçmişe sahip hibrit ve elektrikli araçlar için, bakım-onarım gereksinimlerinin giderek arttığına vurgu yapıyor. Örneğin fren ve direksiyon sistemlerinin bakımı ile arıza sinyalleri veren sensörler için ihtiyaç duyulan bakımlar, günümüzde artık daha da önem kazanıyor. Fakat yüksek voltaja sahip bataryalı araçlardan doğabilecek tehlikelere maruz kalacağını düşünen birçok servis, bu alandan uzak durmayı sürdürüyor. Delphi Technologies ise teknisyenlerin, temel tehlikeleri öğrenerek ve bunların üstesinden gelmek için gereken bilgiyi edinerek, hibrit ve elektrikli araçlar üzerinde güvenle ve yetkin bir şekilde çalışabileceğini gösteriyor. 

Bu kapsamda yüksek voltajlı batarya konusu, bakım-onarımda aşılması gereken en önemli konu olarak öne çıkıyor. Elektrikli araç bataryaları; 201,6 Volt'tan 351,5 Volt'a (PHEV) kadar uzanan voltaj seviyeleriyle, içten yanmalı araçlardaki 12 voltluk araç aküsünden çok daha yüksek bir gerilimle çalışıyor. DC (direkt şarj) batarya takımı içerisinde; batarya paketinden motor kontrol ünitesine ve elektromotora uzanan, eşit derecede tehlikeli yüksek voltajlar taşıyan birçok kablo bulunuyor. Bu donanımlardan herhangi biriyle yanlışlıkla oluşabilecek bir temas, ölümcül sonuçlar doğurabiliyor. Elektrik çarpmasının yanı sıra, ark patlaması veya patlamadan kaynaklı ciddi yanma ve zararlı pil kimyasallarına maruz kalma da diğer riskler arasında yer alıyor. Ayrıca hibrit ve elektrikli araçlar, elektromotor veya aracın çalışması sırasında yoğun bir manyetik alan üretiyor. Dolayısıyla kalp pili taşıyan bir servis yetkilisinin, söz konusu manyetik alan nedeniyle sistem üzerinde çalışmaması gerekiyor. 

Güvenli bir bakım için yapılması gerekenler

Tüm bu endişe verici unsurlara karşın doğru prosedürler izlenerek riskler azaltılabiliyor. İlk olarak teknisyenlerin elektrik çarpmasına karşı koruma sağlamak adına CAT 0 1000V dereceli yalıtımlı eldivenler, yalıtımlı botlar ve paspaslar dahil olmak üzere doğru kişisel koruyucu ekipmanları kullanması öneriliyor. Ayrıca elektrikli aracın, uygun yüksek voltaj uyarı tabelalarıyla birlikte kordonlu bir alanda emniyete alınması gerekiyor. Araç anahtarının uzak tutulması ise elektrik sistemlerinin yanlışlıkla çalışmasını veya aracın hareket etmesini önlemek adına önem arz ediyor. Yine fren değişimi gibi son derece basit ve rutin işlemlerin öncesinde de, teknisyenlerin önce araç güvenliğini sağlaması gerekiyor. Bu kapsamda servis fişi veya izolatör anahtarının çıkarılması, ardından güvenli bir yere kaldırılarak yüksek gerilimli batarya bağlantısının kesilmesi tavsiye ediliyor. Ancak yüksek voltajın dağılması, 10 dakikalık bir süreyi bulacağı için teknisyenlerin dikkatli olması gerekiyor. Dolayısıyla herhangi bir çalışmaya başlamadan önce, yüksek voltaj kablolarının ve elektrikli bileşenlerin elektrik yüklü olup olmadığının kontrol edilmesi önem taşıyor.  



Delphi Technologies eğitimleri bakım-onarım yetkinliği kazandırıyor! 

İçten yanmalı motor kadar hibrit ve elektrikli araç teknolojilerinde de öncü marka olan Delphi Technologies, güvenli bir şekilde çalışabilmek için gerekli becerileri ve bilgiyi sektör paydaşlarına sağlayabiliyor. Bu doğrultuda şirket; uzmanlık becerilerinin halen yetersiz olduğu elektrikli araçlar bakım-onarımı alanında, servislere geleceğin araç teknolojilerine hizmet vermek için hazır olma fırsatını sunuyor. Delphi Technologies bünyesinde özel olarak tasarlanan ve bir uzman tarafından yönetilen eğitim kursları kapsamında; kişisel koruyucu ekipman ihtiyacı, bileşen tanımlama, sistemi güvenli hale getirme, manyetik bileşenlerin bilinmesi, kablo şemaları ve teknik verilerin kullanımı, yüksek voltaj sistemini değerlendirme gibi birçok konu ele alınıyor. 



 
  • YORUMLAR
  • FACEBOOK
adlı kullanıcıya cevap x
İlginizi Çekebilir
‘Çalıkuşu’ Türkiye birincisi
‘Çalıkuşu’ Türkiye birincisi
Sosyal medya hesabınızı kaptırmayın
Sosyal medya hesabınızı kaptırmayın
Akıllı telefon pazarına yeni bir marka, nubia!
Akıllı telefon pazarına yeni bir marka, nubia!
Turkcell'in yüz doğrulama sistemine uluslararası onay
Turkcell'in yüz doğrulama sistemine uluslararası onay
Son Haberler
Yangınlar turizm sektörünü olumsuz etkiliyor
Yangınlar turizm sektörünü olumsuz etkiliyor
Yaz Spor Okulları’nda ikinci dönem kayıtları başlıyor
Yaz Spor Okulları’nda ikinci dönem kayıtları başlıyor
Yumurta krizi derinleşiyor
Yumurta krizi derinleşiyor
"Esnafımız 15 Temmuz gecesinde milletimizin yanındaydı"
Tire'de çocuklara spor dolu bir yaz
Tire'de çocuklara spor dolu bir yaz
“Dünyanın ilk kilisesi Antakya’da değil Konya’da”
“Dünyanın ilk kilisesi Antakya’da değil Konya’da”

Ana Sayfa
Gündem
Ekonomi
Siyaset
Sağlık
Magazin
Spor
Kültür-Sanat
Bilim ve Teknoloji
Dünya
Eğitim
Yerel
Asayiş
Genel
Çevre
Köşe Yazarları
Foto Galeri
Video Galeri
Biyografiler
Üye Paneli
Günün Haberleri
Arşiv
Gazete Arşivi
Karikatürler
Anketler
Hava Durumu
Gazete Manşetleri
Nöbetci Eczaneler
Namaz Vakitleri
  • Asayiş
  • Bilim ve Teknoloji
  • Çevre
  • Dünya
  • Eğitim
  • Ekonomi
  • Genel
  • Gündem
  • Kültür-Sanat
  • Magazin
  • Sağlık
  • Siyaset
  • Spor
  • Foto Galeri
  • Video Galeri
  • Köşe Yazarları
  • Biyografiler
  • Üye Paneli
  • Günün Haberleri
  • Arşiv
  • Gazete Arşivi
  • Karikatürler
  • Anketler
  • Hava Durumu
  • Gazete Manşetleri
  • Nöbetci Eczaneler
  • Namaz Vakitleri

  • Rss
  • Sitene Ekle
  • İzmir Haberleri
  • Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri

Sitemizde bulunan yazı , video, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır. İzinsiz veya kaynak gösterilemeden kullanılamaz.

Yazılım: Tumeva Bilişim