• İzmir Haberleri
  • Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri
Anasayfa
  • Gündem
  • Ekonomi
  • Siyaset
  • Sağlık
  • Magazin
  • Spor
  • Kültür-Sanat
  • Bilim ve Teknoloji
  • Dünya Eğitim Yerel Asayiş Genel Çevre
  • Ara
SON DAKİKA:
22:29
Yangınlar turizm sektörünü olumsuz etkiliyor
19:30
Yaz Spor Okulları’nda ikinci dönem kayıtları başlıyor
18:44
Yumurta krizi derinleşiyor
14:57
"Esnafımız 15 Temmuz gecesinde milletimizin yanındaydı"
14:11
Tire'de çocuklara spor dolu bir yaz
13:52
Seferihisar’da hayat var
13:39
Batı Anadolu Şirketler Topluluğu’na çifte ödül
13:31
Bayraklı'da asfaltlama seferberliği
13:15
Karşıyaka’da spor, dostluk ve eğlence bir arada!
12:14
Buca Kent Belleği Sergisi kapılarını açmaya hazırlanıyor
11:25
Işınsu Kestelli'den 15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü Mesajı
11:09
Çocuklara yaz kampı hediyesi
11:04
Metruk yapılara geçit yok
10:42
İAOSB’den yangın seferberliği
Video Galeri Foto Galeri Yazarlar Üye Paneli
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
  1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. Türkiye'den Avrupa'ya giden TIR'ların %80'i boş dönüyor
Ekonomi
Yayınlanma: 19 Temmuz 2023 - 23:18

Türkiye'den Avrupa'ya giden TIR'ların %80'i boş dönüyor

Avrupa Birliği (AB) plakalı kamyonlarda, AB içinde boş dönme oranı %25 seviyesinde. Türkiye’den Avrupa’ya giden TIR’ların ise, neredeyse %80’i boş dönmek zorunda kalıyor. 

Ekonomi
19 Temmuz 2023 - 23:18
Yorumlar
Dinle
Yazdır
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
Türkiye’den Avrupa’ya giden TIR’ların %80’i boş dönüyor

Global teknoloji endekslerinde dünyadaki en önemli 10 lojistik teknolojisi ve tedarikçisi arasında sıralanan Tırport, 7 ülkede 6 dilde faaliyet gösteriyor. Yapay zeka destekli Tırport teknolojileriyle, yük sahipleri ile kamyonlar doğru zamanda ve doğru yerde programlı bir şekilde buluşuyor. Bu yıl itibariyle yönünü Avrupa’ya, orta lojistik koridoruna ve Güney Asya’ya çeviren Tırport, Doğu Avrupa’dan Çin’e uzanan orta ve güney lojistik koridorunda önümüzdeki dönemde 1.5 milyon kamyoncuya ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor.  

Türkiye’den Avrupa’ya giden tırların dolu dönmelerine katkı sağlamayı hedeflediklerini anlatan Tırport Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Akın Arslan, şunları söyledi: 

“Tırport olarak, hizmet verdiğimiz lojistik firmalarına ve kamyonculara ihtiyaç duydukları anda ve yerde akıllı dönüş yükü bulmaları noktasında ciddi katkılar sağlıyoruz. Bu yıl içerisinde Avrupa’daki dijital yük brokerları ve lojistik firmalarıyla iş birliği yapıp akıllı yük-kamyon eşleştirmelerini devreye alarak, Avrupa’ya giden tırların Türkiye’ye dolu dönmelerinde önemli katkılar sunuyor olacağız. Böylece hem Avrupa’ya gidip dönüş yükü organizasyonunu zamanında yapamadığı için boş dönmek zorunda kalan binlerce Tır’ı doğru yük ile buluşturacağız, hem milyonlarca dolarlık döviz kaybını önleyeceğiz, hem doğaya salınacak binlerce ton CO2’nin önüne geçilmesine katkı sağlayacağız” dedi. 

Kamyonlar, iç pazarda da boş dönmeyi istemiyor   

Tırport Insights’ın 2022 yılsonu verilerine göre, Türkiye’de bir kamyon sırtında yükle ortalama 424 km. yol yapıyor. Yollardaki kamyonlar en az 2.5 gün uygun yük bulabilmek için nakliye sitelerinde, fabrika ve liman girişlerinde bekliyor ve bunların yaklaşık %32’si beklemesine rağmen çıkış noktasına bir şekilde boş dönmek zorunda kalıyor. Son aylarda akaryakıt fiyatları ve akaryakıtta Ötv tutarındaki ciddi artışlar nedeniyle, kamyonlar iç pazarda da boş dönmeyi istemiyor. Yurt içinde serbest çalışan bir kamyonun ayda ortalama 6,5 sefer yaptığı Türkiye’de, para kazanabilmek için bu sefer sayısını 10’un üzerine çıkarması ve sırtında yükle ayda en az 10 Bin km yol yapması gerekiyor.

Türkiye’de trafiğe kayıtlı kamyon, tır ve yarı römorkların %67’si başta İstanbul olmak üzere, Marmara Bölgesindeki şehirlerden kayıtlıdır. Gerçekleşen taşımalar içinde yüklerin %65’nin ilk yükleme noktası Marmara bölgesidir. Marmara Bölgesi, hedef varış noktası (destinasyon) olarak da %61 ile ilk sırada yer almaktadır. Marmara bölgesini, İzmir-Manisa-Denizli hattı ve Adana-Mersin-Antakya bölgeleri takip etmektedir. Onun içindir ki, Türkiye’de km başı en düşük navlun ücreti, dönüş yükünün nispeten daha rahat bulunabildiği olan İstanbul-Adana, İstanbul-İzmir, Bursa-Kocaeli, Bursa-İzmir, Çorlu-Ambarlı, Ambarlı-Kocaeli, Manisa-İzmir’dedir. En yüksek navlun ücretleri ise, varış noktası Trabzon ve Doğu Karadeniz, Erzurum-Erzincan, Diyarbakır, Gaziantep hariç Doğu ve Güneydoğu illeridir. İki grup arasında navlun fiyatları km. başına 2,5 kata varan oranda fark gösterebilmektedir. Günlük en yüksek fiyat dalgalanmalarının görüldüğü hatlar ise, çoğunlukla hareketli hatlardır. Bursa-Gebze, Bursa-Sakarya, Tekirdağ-Çorlu, Çerkezköy-Ambarlı bölgelerinde, kamyon-yük arz-talebine bağlı olarak günlük navlun fiyatı %40 seviyesinde +/- değişebilmektedir. 



 
  • YORUMLAR
  • FACEBOOK
adlı kullanıcıya cevap x
İlginizi Çekebilir
Yumurta krizi derinleşiyor
Yumurta krizi derinleşiyor
Batı Anadolu Şirketler Topluluğu’na çifte ödül
Batı Anadolu Şirketler Topluluğu’na çifte ödül
Araç muayenede Turka dönemi başlıyor
Araç muayenede Turka dönemi başlıyor
'Depozito Yönetim Sistemi' İzmir’de hayata geçiyor
'Depozito Yönetim Sistemi' İzmir’de hayata geçiyor
Son Haberler
Yangınlar turizm sektörünü olumsuz etkiliyor
Yangınlar turizm sektörünü olumsuz etkiliyor
Yaz Spor Okulları’nda ikinci dönem kayıtları başlıyor
Yaz Spor Okulları’nda ikinci dönem kayıtları başlıyor
Yumurta krizi derinleşiyor
Yumurta krizi derinleşiyor
"Esnafımız 15 Temmuz gecesinde milletimizin yanındaydı"
Tire'de çocuklara spor dolu bir yaz
Tire'de çocuklara spor dolu bir yaz
Lacivert, Dünya Fenerbahçeliler Günü'nde kuruldu
Lacivert, Dünya Fenerbahçeliler Günü'nde kuruldu

Ana Sayfa
Gündem
Ekonomi
Siyaset
Sağlık
Magazin
Spor
Kültür-Sanat
Bilim ve Teknoloji
Dünya
Eğitim
Yerel
Asayiş
Genel
Çevre
Köşe Yazarları
Foto Galeri
Video Galeri
Biyografiler
Üye Paneli
Günün Haberleri
Arşiv
Gazete Arşivi
Karikatürler
Anketler
Hava Durumu
Gazete Manşetleri
Nöbetci Eczaneler
Namaz Vakitleri
  • Asayiş
  • Bilim ve Teknoloji
  • Çevre
  • Dünya
  • Eğitim
  • Ekonomi
  • Genel
  • Gündem
  • Kültür-Sanat
  • Magazin
  • Sağlık
  • Siyaset
  • Spor
  • Foto Galeri
  • Video Galeri
  • Köşe Yazarları
  • Biyografiler
  • Üye Paneli
  • Günün Haberleri
  • Arşiv
  • Gazete Arşivi
  • Karikatürler
  • Anketler
  • Hava Durumu
  • Gazete Manşetleri
  • Nöbetci Eczaneler
  • Namaz Vakitleri

  • Rss
  • Sitene Ekle
  • İzmir Haberleri
  • Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri

Sitemizde bulunan yazı , video, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır. İzinsiz veya kaynak gösterilemeden kullanılamaz.

Yazılım: Tumeva Bilişim